Instruktion
Stævnedag: |
Lørdag den 30. oktober 2004 |
|||||
Stævnecenter/Stævneplads: |
Blåvandshuk Idrætscenter, 6840 Oksbøl. |
|||||
Løbsområde: |
Ål Plantage |
|||||
Afstande: | P
– Stævneplads/-center: max 500 m. Stævneplads/center - start: 800 m. Følg rød/hvid snitzling |
|||||
Kort: |
Alle
klasser: Ål Plantage 1:10 000. Nytegnet 2004. Ækvidistance 2,5
m. Offsettryk med påtrykte eller plottede baner. Kort er ophængt i startboks jvf. reglement § 6.10.4 Vildtlommer er markeret som forbudt område og er påtrykt løbskortet. |
|||||
Terrænbeskrivelse: |
Småkuperet nåleskov med et veludviklet stisystem især i den østlige del. Gennemløbeligheden er overvejende let. | |||||
Postbeskrivelser: | IOF-symboler er påklæbet løbskortet. Der udleveres løse postbeskrivelser ved start mod forevisning af forsvarlig fastgørelse. | |||||
Kontrolsystem: |
Emit
elektronisk kvitteringssystem. Lejebrikker udleveres ved start.
Bortkomne lånte brikker skal erstattes med kr. 340,- Instruktion for EMIT er opsat på stævnecenter og ved start. Prøveenhed til kontrol af egne brikker er opsat i stævnecenter og ved start. |
|||||
Instruktion og startliste: | Ophænges ved start, i stævnecenter samt på stævneplads ved DM-sprint. | |||||
Seedning: | Seedning i klasserne D-20, D21, H-18, H-20 og H21 er foretaget jvf. reglement. | |||||
Brystnumre: |
I klasserne: D-20, D21, H-18, H-20 og H21. |
|||||
Klasse, banelængder: |
Klasse D -16 D -20 D 21 D 35 D 40 D 45 D 50 D 55 D 60 D 65 H -14 H -16 H -18 H -20 H 21 H 35 H 40 H 45 H 50 H 55 H 60 H 65 H 70 H 75 |
Vindertid 40 50 55 50 45 45 40 40 40 40 30 40 50 60 75 60 55 55 50 50 50 50 45 45 |
Postantal 15 17 16 16 15 12 12 11 11 11 10 16 17 20 28 20 16 15 17 16 16 16 11 11 |
Længder 5,2 6,4 7,5 5,3 5,2 3,9 3,9 3,3 3,3 3,3 3,9 5,9 8,1 10,3 12,3 10,3 9,3 7,5 6,4 6,3 5,9 5,3 3,3 3,3 |
||
Præmier |
3 DIF/DOF plaketter i alle klasser |
|||||
Ungdomspræmier | D -16 H -14 H -16 |
Placering/lodtrækning 4/3 3/2 4/3 |
||||
Sværhedsgrad | H
-14 alle andre |
mellemsvær svær |
||||
Åbne Baner: |
Der er ingen åbne baner |
|||||
Start: |
Første start kl. 20.00. Følg rød/hvid
snitzling fra indgang til Idrætscentret. Afstand til start 800 m.
For løbere med egen brik gælder, at det er løberens eget ansvar at brikken er funktionsduelig. Lån af brik i start kan ikke påregnes. Prøveenhed til kontrol af egne brikker er opsat i stævnecenter og ved start. To løbskort er ophængt i startboks nr.2 og 3 jvf. reglement § 6.10.4 Der er væske ved start. Der er toiletter ved start. Overtrækstøj transporteres til stævnecenter. Startprocedure: Fremkald sker 4 minutter før start. Når din starttid vises på fremkaldeuret, bliver du kaldt frem og får i boks nr.1 udleveret Emit brik med backupkort. Løbere med egen brik monterer selv backupkortet. I boks nr.2 er der løse postbeskrivelser, som kun udleveres mod fremvisning af forsvarlig fastgørelse. I boks nr.3 kontrolleres brik og starttid I boks nr.4 går du frem til kortkassen mærket med din klasse. Kort tages og lægges med bagsiden opad. Tages der et kort for meget, smides det blot på jorden, og startpersonalet klarer resten. 5 sekunder før start placeres brikken i startenheden, og når starttonen lyder, er løbet startet. Der er ca. 70 m snitzlet fremløb til startpunkt markeret med trekant på løbskortet. |
|||||
Poster: |
Posterne er alene markeret med refleks
Alle poster er ubemandede. Der er ikke radioposter. |
|||||
Væske: |
På alle baner med forventet vindertid over 45
min. |
|||||
Mål: | Opløb
i Idrætscentrets hal.
Ved målgang registrerer løberen sig selv i målpostenheden. Efter målgang følges afmærkning til aflæsning af Emit-brik og udlevering af stræktider. Lejebrikker inddrages. Løbskort lægges i klubposer, der udleveres efter sidste start. |
|||||
Løbesko: |
Husk at tage dine løbesko af inden du forlader
målområdet!
Al brug af løbesko indendørs forbudt i øvrigt. |
|||||
Maksimaltid: | 2½ time. Udgåede løbere skal melde sig i mål. | |||||
Bad/omklædning: |
I Blåvandshuk Idrætscenter. Se skiltning.
Omklædning må ikke finde sted i hallen |
|||||
Forplejning: |
Cafeteriet i Blåvandshuk Idrætscenter
Der gøres opmærksom på, at medbragt mad og drikke ikke må nydes i Idrætscentret. |
|||||
Overnatning: |
På madrasser i fællesrum i Blåvandshuk
Idrætscenter. Se skiltning
Tilmeldte kan afhente billetter i informationen i hallen. Der er mulighed for at købe billetter til overnatning i informationen. Pris: kr.30,00. |
|||||
Morgenmad: |
I cafeteriet.
Tilmeldte kan afhente billetter i informationen i hallen. Der er mulighed for at købe billetter til morgenmad i informationen. Pris: kr.35,00. |
|||||
Eftertilmelding: | Eftertilmelding kan ske skriftligt i henhold til reglement indtil 72 timer før start mod betaling af 3 gange den normale startafgift. Starttider for eftertilmeldte vil fremgå ved opslag i stævnecenter. | |||||
Børneparkering: | Oprettes ikke - Ingen tilmeldte | |||||
Præmieuddeling: | Forventet præmieuddeling i hallen senest kl.23.00 | |||||
Samaritter: | I stævnecentret. Se skiltning | |||||
Dopingkontrol: | Dopingkontrol kan forekomme jvf. bestemmelser herom. | |||||
Klager og protester: | Eventuelle klager indgives til stævneledelsen snarest muligt. Henvendelse i informationen. Der henvises i øvrigt til reglement § 10. | |||||
Information: |
Arne Nygaard, Rosenvænget 21, 6800 Varde, tlf.7521 0126 Mogens Nielsen,Vestre Landevej 15, 6800 Varde, tlf.7522 3563 |
|||||
Resultater: | Resultatlister ophænges i stævnecenter og kan derefter findes på Løbets hjemmeside | |||||
Løbsledelse: |
Stævneledere: |
Arne Nygaard
Anna Trab Mogens Nielsen |
OK West
OK West OK West |
|||
Banelæggere: |
Asta Pedersen
Jens Sørensen |
OK West
OK West |
||||
Banekontrollant: | Kurt Pedersen | Ribe OK | ||||
Stævnekontrollant: | Hans Frederiksen | I F Skrydstrup | ||||
Juryformand:
Træffes i stævnecenter fra kl.21.00 |
Kate Nielsen | OK Snab | ||||
Jurymedlemmer:
Sydkredsen: Norkredsen: Østkredsen: |
Steffen Alm Kai Ø. Laursen Tim Falck Weber |
OK HTF Aalborg OK Tisvilde Hegn OK |