Instruktion 

Stævnedag:

Lørdag den 30. oktober 2004

Stævnecenter/Stævneplads:

Blåvandshuk Idrætscenter, 6840 Oksbøl. 
Afmærkning fra vej 431 ved Oksbøl.

Løbsområde:

Ål Plantage

Afstande: P – Stævneplads/-center: max 500 m.
Stævneplads/center - start: 800 m. 
Følg rød/hvid snitzling

Kort:

Alle klasser: Ål Plantage 1:10 000. Nytegnet 2004. Ækvidistance 2,5 m. 
Offsettryk med påtrykte eller plottede baner.

Kort er ophængt i startboks jvf. reglement § 6.10.4

Vildtlommer er markeret som forbudt område og er påtrykt løbskortet.

Terrænbeskrivelse:

Småkuperet nåleskov med et veludviklet stisystem især i den østlige del. Gennemløbeligheden er overvejende let.
Postbeskrivelser: IOF-symboler er påklæbet løbskortet. Der udleveres løse postbeskrivelser ved start mod forevisning af forsvarlig fastgørelse.

Kontrolsystem:

Emit elektronisk kvitteringssystem. Lejebrikker udleveres ved start.

Bortkomne lånte brikker skal erstattes med kr. 340,-

Instruktion for EMIT er opsat på stævnecenter og ved start.

Prøveenhed til kontrol af egne brikker er opsat i stævnecenter og ved start.

Instruktion og startliste: Ophænges ved start, i stævnecenter samt på stævneplads ved DM-sprint.
Seedning: Seedning i klasserne D-20, D21, H-18, H-20 og H21 er foretaget jvf. reglement.

Brystnumre:

I klasserne: D-20, D21, H-18, H-20 og H21. 
Brystnumre er ophængt ved start.

Klasse, banelængder:

Klasse
D -16
D -20
D 21

D 35
D 40
D 45
D 50
D 55
D 60
D 65
H -14
H -16
H -18
H -20
H 21
H 35
H 40
H 45
H 50
H 55
H 60
H 65
H 70
H 75
Vindertid
40
50
55
50
45
45
40
40
40
40
30
40
50
60
75
60
55
55
50
50
50
50
45
45
Postantal
15
17
16
16
15
12
12
11
11
11
10
16
17
20
28
20
16
15
17
16
16
16
11
11
Længder
5,2
6,4
7,5
5,3
5,2
3,9
3,9
3,3
3,3
3,3
3,9
5,9
8,1
10,3
12,3
10,3
9,3
7,5
6,4
6,3
5,9
5,3
3,3
3,3
Præmier

3 DIF/DOF plaketter i alle klasser

Ungdomspræmier
D -16
H -14
H -16
Placering/lodtrækning
4/3
3/2
4/3
Sværhedsgrad H -14
alle andre
mellemsvær
svær
Åbne Baner:

Der er ingen åbne baner

Start: Første start kl. 20.00. Følg rød/hvid snitzling fra indgang til Idrætscentret. Afstand til start 800 m.

For løbere med egen brik gælder, at det er løberens eget ansvar at brikken er funktionsduelig. Lån af brik i start kan ikke påregnes.

Prøveenhed til kontrol af egne brikker er opsat i stævnecenter og ved start.

To løbskort er ophængt i startboks nr.2 og 3 jvf. reglement § 6.10.4

Der er væske ved start.

Der er toiletter ved start.

Overtrækstøj transporteres til stævnecenter.

Startprocedure:

Fremkald sker 4 minutter før start. Når din starttid vises på fremkaldeuret, bliver du kaldt frem og får i boks nr.1 udleveret Emit brik med backupkort. Løbere med egen brik monterer selv backupkortet.

I boks nr.2 er der løse postbeskrivelser, som kun udleveres mod fremvisning af forsvarlig fastgørelse.

I boks nr.3 kontrolleres brik og starttid

I boks nr.4 går du frem til kortkassen mærket med din klasse. Kort tages og lægges med bagsiden opad. Tages der et kort for meget, smides det blot på jorden, og startpersonalet klarer resten. 5 sekunder før start placeres brikken i startenheden, og når starttonen lyder, er løbet startet.

Der er ca. 70 m snitzlet fremløb til startpunkt markeret med trekant på løbskortet.

Poster: Posterne er alene markeret med refleks

Alle poster er ubemandede.

Der er ikke radioposter.

Væske:

På alle baner med forventet vindertid over 45 min. 
Væsken er placeret på poster.

Mål: Opløb i Idrætscentrets hal.

Ved målgang registrerer løberen sig selv i målpostenheden.

Efter målgang følges afmærkning til aflæsning af Emit-brik og udlevering af stræktider.

Lejebrikker inddrages.

Løbskort lægges i klubposer, der udleveres efter sidste start.

Løbesko: Husk at tage dine løbesko af inden du forlader målområdet!

Al brug af løbesko indendørs forbudt i øvrigt.

Maksimaltid: 2½ time. Udgåede løbere skal melde sig i mål.

Bad/omklædning:

I Blåvandshuk Idrætscenter. Se skiltning.

Omklædning må ikke finde sted i hallen

Forplejning:

Cafeteriet i Blåvandshuk Idrætscenter

Der gøres opmærksom på, at medbragt mad og drikke ikke må nydes i Idrætscentret.

Overnatning: På madrasser i fællesrum i Blåvandshuk Idrætscenter. Se skiltning

Tilmeldte kan afhente billetter i informationen i hallen.

Der er mulighed for at købe billetter til overnatning i informationen. Pris: kr.30,00.

Morgenmad: I cafeteriet.

Tilmeldte kan afhente billetter i informationen i hallen.

Der er mulighed for at købe billetter til morgenmad i informationen. Pris: kr.35,00.

Eftertilmelding: Eftertilmelding kan ske skriftligt i henhold til reglement indtil 72 timer før start mod betaling af 3 gange den normale startafgift. Starttider for eftertilmeldte vil fremgå ved opslag i stævnecenter.
Børneparkering: Oprettes ikke - Ingen tilmeldte
Præmieuddeling: Forventet præmieuddeling i hallen senest kl.23.00
Samaritter: I stævnecentret. Se skiltning
Dopingkontrol: Dopingkontrol kan forekomme jvf. bestemmelser herom.
Klager og protester: Eventuelle klager indgives til stævneledelsen snarest muligt. Henvendelse i informationen. Der henvises i øvrigt til reglement § 10.
Information: Arne Nygaard, Rosenvænget 21, 6800 Varde,
tlf.7521 0126

mailto:arne.nygaard@mail.dk

Mogens Nielsen,Vestre Landevej 15, 6800 Varde, tlf.7522 3563

mailto:lonbniel@mail.dk

Resultater: Resultatlister ophænges i stævnecenter og kan derefter findes på Løbets hjemmeside

Løbsledelse:

Stævneledere:

Arne Nygaard

Anna Trab

Mogens Nielsen

OK West

OK West

OK West

Banelæggere: Asta Pedersen

Jens Sørensen

OK West

OK West

Banekontrollant: Kurt Pedersen Ribe OK
Stævnekontrollant: Hans Frederiksen I F Skrydstrup
Juryformand:

Træffes i stævnecenter fra kl.21.00

Kate Nielsen OK Snab
Jurymedlemmer:

Sydkredsen:

Norkredsen:

Østkredsen:

 

Steffen Alm

Kai Ø. Laursen

Tim Falck Weber

 

OK HTF

Aalborg OK

Tisvilde Hegn OK